Tipul problemei debitorului este factorul determinant în analiza efectuată de către bancă și soluția ce poate fi propusă, astfel încât aceasta din urmă să răspundă în mod corect și realist situației cu care clientul se confruntă. Soluțiile propuse de bancă se diferențiază în funcție de orizontul de timp în care clientul își poate redresa situația financiară.
„În cazul unei dificultăți financiare temporare cauzate de o situație neprevăzută, cu posibilitate de redresare în termen scurt (ex: cheltuieli pentru rezolvarea unei probleme de sănătate, lipsa veniturilor până la momentul încasării pensiei sau al reluării încasărilor de venituri recurente dintr-o altă sursă identificabilă), soluția poate fi amânarea totală sau parțială, pentru o anumită perioadă de timp, a obligațiilor de plată”, a explicat Monica Zamfir, manager restructuring and recovery în cadrul ING Bank.
De obiecei, în termen de 90 de zile de la prima rată neachitată, băncile încearcă să recupereze pe cale amiabilă banii datorați și sunt dispuse să stea la masa discuțiilor cu clientul. Aceste negocieri pot avea ca rezultat o înțelegere cu banca pentru reeșalonarea creditului sau pentru o refinanțare.
„Dacă debitorul se confruntă cu dificultăți financiare cu efecte prelungite în timp (ex: diminuarea veniturilor, pierderea locului de muncă), soluția poate fi pelungirea duratei contractului de credit/consolidarea mai multor contracte de credit, în vederea diminuării obligațiilor de plată lunare ale debitorului și după caz, amânarea totală sau parțială, pentru o perioadă timp, a obligațiilor de plată, cu sau fără garanții suplimentare”, a precizat Monica Zamfir.
Citește în continuare pe Ziarul Financiar.